Manuele therapie

Manuele therapie SittardAls u moeite heeft bij het bewegen van een bepaald gewricht of pijn ervaart, dan kan manuele therapie een uitkomst zijn. Bij FysioQ kunt u terecht voor manuele behandeling. Neem snel contact op, dan kijken we samen of manuele fysiotherapie voor u de oplossing is.

De effecten van manuele therapie

Manuele therapie is een vorm van onderzoek en behandeling van functiestoornissen van gewrichten. Het uitgangspunt is enerzijds het beter laten functioneren van de gewrichten en anderzijds het verbeteren van houding en bewegingen. Als gevolg hiervan vermindert de pijn, kunnen de gewrichten beter bewegen, vermindert de ontsteking, wordt (spier)ontspanning gestimuleerd, verbetert weefselherstel en herstelt de functie. De manueel therapeut begeleidt u in het hele proces en zal u goede instructies en adviezen geven over gezond bewegen.

De effecten van manuele therapie is vaak snel zichtbaar. U merkt direct dat u zich beter kunt bewegen en dat u minder pijn heeft. Hierdoor herstelt u snel. Manuele fysiotherapie helpt bij:

• hoofd- en nekpijn in combinatie met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom;

• nek- en schouderklachten met uitstraling naar de armen;

• lage rugklachten, al dan niet met uitstraling naar de benen;

• hoge rugklachten, al dan niet in combinatie met rib- en borstpijn;

• duizeligheid bij het bewegen van de nek;

• kaakklachten, al dan niet in combinatie met nekklachten;

• heupklachten.

Neem nu contact met ons op

Heeft u last van een van de bovenstaande klachten? Dan kan een manueel fysiotherapeut van FysioQ u helpen. Neem nu contact met ons op. Samen met u wordt er naar uw klachten gekeken en een passend behandelplan opgesteld. U kunt bij ons ook terecht voor shockwave therapie in Sittard.